Блок Механической Трансмиссии Разборка


  1. REMOVE MANUAL TRANSMISSION FILLER PLUG

  2. REMOVE DRAIN PLUG SUB-ASSEMBLY

  3. REMOVE CLUTCH RELEASE FORK SUB-ASSEMBLY

  4. REMOVE CLUTCH RELEASE BEARING ASSEMBLY

  5. REMOVE RELEASE FORK SUPPORT

  6. REMOVE CLUTCH RELEASE FORK BOOT

  7. REMOVE BACK-UP LIGHT SWITCH ASSEMBLY

  8. REMOVE FRONT TRANSMISSION CASE

  9. REMOVE RESTRICT PIN

  10. REMOVE FLOOR SHIFT CONTROL SHIFT LEVER RETAINER SUB-ASSEMBLY

  11. REMOVE SHIFT DETENT BALL

  12. REMOVE TRANSFER ADAPTER

  13. REMOVE TRANSMISSION MAGNET

  14. REMOVE TRANSFER OIL RECEIVER PIPE

  15. REMOVE SHIFT AND SELECT LEVER

  16. REMOVE REVERSE RESTRICT PIN ASSEMBLY

  17. REMOVE TRANSFER ADAPTER OIL SEAL

  18. REMOVE FRONT BEARING RETAINER

  19. REMOVE TRANSMISSION FRONT BEARING RETAINER OIL SEAL

  20. REMOVE FRONT BEARING SHAFT SNAP RING

  21. REMOVE NO. 1 COUNTER GEAR FRONT BEARING SNAP RING

  22. REMOVE MANUAL TRANSMISSION CASE

  23. FIX INTERMEDIATE PLATE

  24. REMOVE SHIFT DETENT BALL

  25. REMOVE NO. 2 SHIFT DETENT BALL

  26. REMOVE NO. 4 GEAR SHIFT FORK SHAFT

  27. REMOVE NO. 5 GEAR SHIFT FORK SHAFT

  28. REMOVE NO. 2 SHIFT INTERLOCK PIN

  29. REMOVE NO. 3 GEAR SHIFT FORK SHAFT

  30. REMOVE REVERSE SHIFT ARM

  31. REMOVE NO. 3 SHIFT INTERLOCK PIN

  32. REMOVE NO. 2 SHIFT INTERLOCK PIN

  33. REMOVE NO. 1 GEAR SHIFT FORK SHAFT

  34. REMOVE NO. 1 SHIFT INTERLOCK PIN

  35. REMOVE NO. 2 GEAR SHIFT FORK SHAFT

  36. INSPECT COUNTER SHAFT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE

  37. REMOVE COUNTER SHAFT 5TH GEAR

  38. REMOVE NO. 3 TRANSMISSION HUB SLEEVE

  39. REMOVE 5TH GEAR THRUST WASHER

  40. REMOVE 5TH GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL

  41. REMOVE REVERSE SHIFT ARM BRACKET

  42. REMOVE REVERSE IDLER GEAR SUB-ASSEMBLY

  43. INSPECT REVERSE IDLER GEAR RADIAL CLEARANCE

  44. INSPECT REVERSE IDLER GEAR SUB-ASSEMBLY

  45. REMOVE OUTPUT SHAFT REAR BEARING RETAINER

  46. REMOVE COUNTER GEAR ASSEMBLY

  47. REMOVE INPUT SHAFT ASSEMBLY

  48. REMOVE OUTPUT SHAFT ASSEMBLY

Блок Механической Трансмиссии -- Разборка



1. REMOVE MANUAL TRANSMISSION FILLER PLUG


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the filler plug and gasket from the manual transmission case.



2. REMOVE DRAIN PLUG SUB-ASSEMBLY


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the drain plug and gasket from the manual transmission case.



3. REMOVE CLUTCH RELEASE FORK SUB-ASSEMBLY



  1. Remove the release fork and release bearing from the clutch housing.



4. REMOVE CLUTCH RELEASE BEARING ASSEMBLY


.Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the clip and release bearing from the release fork.



5. REMOVE RELEASE FORK SUPPORT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the release fork support from the front transmission case.



6. REMOVE CLUTCH RELEASE FORK BOOT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the clutch release fork boot from the front transmission case.



7. REMOVE BACK-UP LIGHT SWITCH ASSEMBLY


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using SST, remove the back-up light switch and gasket from the manual transmission case.

    SST
    09817-16011


8. REMOVE FRONT TRANSMISSION CASE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the 9 bolts.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a plastic-faced hammer, tap off the front transmission case from the manual transmission case.



9. REMOVE RESTRICT PIN



  1. Remove the 2 restrict pins from the transfer adapter.



10. REMOVE FLOOR SHIFT CONTROL SHIFT LEVER RETAINER SUB-ASSEMBLY



  1. Remove the 4 bolts from the transfer adapter.

  1. Remove the gasket from the adapter.



11. REMOVE SHIFT DETENT BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a T40 "TORX" socket, remove the spring seat from the transfer adapter.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the compression spring and shift detent ball from the transfer adapter.



12. REMOVE TRANSFER ADAPTER



  1. Remove the bolt from the shift lever housing.




  1. Remove the 8 bolts.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a plastic-faced hammer, tap off the transfer adapter from the manual transmission case.



13. REMOVE TRANSMISSION MAGNET


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the magnet from the transfer adapter.



14. REMOVE TRANSFER OIL RECEIVER PIPE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the receiver pipe from the transfer adapter.



15. REMOVE SHIFT AND SELECT LEVER


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the shift and select lever and shift lever housing from the transfer adapter.

    Text in Illustration
    *1
    Shift Lever Housing
    *2
    Shift and Select Lever


16. REMOVE REVERSE RESTRICT PIN ASSEMBLY


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a T40 "TORX" socket, remove the plug from the transfer adapter.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a 5 mm pin punch and hammer, tap out the restrict slotted spring pin from the transfer adapter.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the restrict pin from the transfer adapter.



17. REMOVE TRANSFER ADAPTER OIL SEAL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a screwdriver and hammer, tap out the oil seal from the transfer adapter.

    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Be careful no to damage the surface which contacts the oil seal.


18. REMOVE FRONT BEARING RETAINER


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the 8 bolts.

  1. Remove the bearing retainer and gasket from the transmission case.



19. REMOVE TRANSMISSION FRONT BEARING RETAINER OIL SEAL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a screwdriver, pry out the oil seal from the front bearing retainer.

    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Be careful no to damage the surface which contacts the oil seal.


20. REMOVE FRONT BEARING SHAFT SNAP RING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a snap ring expander, remove the snap ring from the input shaft front bearing.



21. REMOVE NO. 1 COUNTER GEAR FRONT BEARING SNAP RING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a snap ring expander, remove the snap ring from the counter gear front bearing.



22. REMOVE MANUAL TRANSMISSION CASE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Stand the transmission as shown in the illustration.

  1. Using a plastic-faced hammer, carefully tap off the transmission case as shown in the illustration.

  1. Remove the transmission case from the intermediate plate.



23. FIX INTERMEDIATE PLATE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Fix the intermediate plate in a vise between aluminum plates.



24. REMOVE SHIFT DETENT BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a T40 "TORX" socket, remove the spring seat and 2 ball plugs from the intermediate plate.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the 3 compression springs and 3 shift detent balls from the intermediate plate.



25. REMOVE NO. 2 SHIFT DETENT BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a T40 "TORX" socket, remove the spring seat from the intermediate plate.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the compression spring and No. 2 detent ball from the intermediate plate.



26. REMOVE NO. 4 GEAR SHIFT FORK SHAFT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the bolt from the No. 3 gear shift fork.




  1. Remove the shift detent ball from the reverse shift head.




  1. Remove the No. 4 gear shift fork shaft, shift detent ball and No. 3 gear shift fork from the intermediate plate.



27. REMOVE NO. 5 GEAR SHIFT FORK SHAFT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a 5 mm pin punch and a hammer, tap out the slotted spring pin from the reverse shift head



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the reverse shift head and No. 5 gear shift fork shaft from the intermediate plate.



28. REMOVE NO. 2 SHIFT INTERLOCK PIN


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the No. 2 shift interlock pin from the No. 3 gear shift fork shaft.



29. REMOVE NO. 3 GEAR SHIFT FORK SHAFT



  1. Using 2 screwdrivers and a hammer, remove the reverse shift head ring from the No. 3 shift fork shaft.




  1. Using a 5 mm pin punch and a hammer, tap out the slotted spring pin from the No. 3 shift fork shaft.




  1. Remove the No. 3 shift fork shaft from the intermediate plate.



30. REMOVE REVERSE SHIFT ARM



  1. Remove the reverse shift arm from the reverse shift arm bracket.




  1. Using a screwdriver, remove the reverse shift arm E-ring.

  1. Remove the reverse shift fork from the reverse shift arm.




  1. Using a screwdriver, remove the shift arm shoe E-ring.

  1. Remove the shift arm shoe from the reverse shift arm.



31. REMOVE NO. 3 SHIFT INTERLOCK PIN
  1. Using a magnet hand, remove the No. 3 shift interlock pin from the intermediate.



32. REMOVE NO. 2 SHIFT INTERLOCK PIN


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the No. 2 shift interlock pin from the No. 1 gear shift fork shaft.



33. REMOVE NO. 1 GEAR SHIFT FORK SHAFT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using 2 screwdrivers and a hammer, remove the shaft snap ring from the No. 1 gearshift fork shaft.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the bolt from the No. 1 gear shift fork.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the No. 1 gear shift fork shaft from the intermediate plate.



34. REMOVE NO. 1 SHIFT INTERLOCK PIN


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the shift interlock pin from the intermediate plate.



35. REMOVE NO. 2 GEAR SHIFT FORK SHAFT


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the bolt from the No. 2 gear shift fork.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using 2 screwdrivers and a hammer, remove the shaft snap ring from the No. 2 gear shift fork shaft.




  1. Remove the No. 2 gear shift fork shaft, No. 1 gear shift fork and No. 2 gear shift fork from the intermediate plate.



36. INSPECT COUNTER SHAFT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a feeler gauge, measure the counter shaft 5th gear thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.30 mm (0.00394 to 0.0118 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the counter shaft 5th gear.


37. REMOVE COUNTER SHAFT 5TH GEAR



  1. Using 2 screwdrivers and a hammer, tap out the counter gear rear shaft snap ring from the counter gear.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using SST, remove the No. 5 gear spline and the No. 1 synchronizer ring from the counter gear.

    SST
    09950-50013(09951-05010,09952-05010,09953-05010,09954-05021)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the counter shaft 5th gear and the counter 5th gear bearing from the counter gear.



38. REMOVE NO. 3 TRANSMISSION HUB SLEEVE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the No. 3 transmission hub sleeve, 2 synchromesh shifting key springs, 3 synchromesh shifting keys, counter 5th gear bearing and counter shaft 5th gear.

    Text in Illustration
    *1
    No. 3 Transmission Hub Sleeve
    *2
    No. 3 Synchromesh Shifting Key Spring
    *3
    Counter 5th Gear Bearing
    *4
    No. 3 Synchromesh Shifting Key
    *5
    Counter Shaft 5th Gear


39. REMOVE 5TH GEAR THRUST WASHER


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the 5th gear thrust washer from the counter gear.



40. REMOVE 5TH GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the 5th gear bearing inner race lock ball from the counter gear.



41. REMOVE REVERSE SHIFT ARM BRACKET



  1. Remove the 2 bolts and reverse shift arm bracket from the intermediate plate.



42. REMOVE REVERSE IDLER GEAR SUB-ASSEMBLY



  1. Remove the bolt and reverse idler gear shaft stopper from the intermediate plate.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Remove the reverse idler gear shaft and the reverse idler gear from the intermediate plate.



43. INSPECT REVERSE IDLER GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the reverse idler gear radial clearance.

    Standard clearance:
    0.04 to 0.08 mm (0.00158 to 0.00314 in.)
    Maximum clearance:
    0.08 mm (0.00314 in.)
    1. If the clearance is more than the maximum, replace the needle roller bearing.


44. INSPECT REVERSE IDLER GEAR SUB-ASSEMBLY



  1. Using a feeler gauge, measure the clearance between the reverse idler gear and the shift arm shoe.

    Standard clearance:
    0.05 to 0.28 mm (0.00197 to 0.0110 in.)
    Maximum clearance:
    0.28 mm (0.00110 in.)
    1. If the clearance is more than the maximum, replace the reverse idler gear and reverse shift arm.


45. REMOVE OUTPUT SHAFT REAR BEARING RETAINER


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a T40 "TORX" socket wrench, remove the 4 screws and output shaft rear bearing retainer from the intermediate plate.



46. REMOVE COUNTER GEAR ASSEMBLY


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a snap ring expander, remove the counter shaft center bearing snap ring from the counter shaft center bearing.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using SST, remove the counter shaft center bearing and counter gear from the intermediate plate.

    SST
    09950-40011(09951-04010,09952-04010,09953-04010,09954-04010,09955-04011,09958-04011)


47. REMOVE INPUT SHAFT ASSEMBLY



  1. Remove the input shaft with the 13 input shaft bearings and No. 2 synchronizer ring from the output shaft.



48. REMOVE OUTPUT SHAFT ASSEMBLY


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Блок Механической Трансмиссии  Разборка
  1. Using a snap ring expander, remove the output shaft bearing shaft snap ring from the output shaft bearing.




  1. Remove the output shaft from the intermediate plate by pulling on the output shaft and tapping on the intermediate plate with a plastic-faced hammer.