Выходной Вал Повторная Сборка


  1. INSTALL 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

  2. INSTALL 3RD GEAR

  3. INSTALL NO. 1 SYNCHRONIZER RING

  4. INSTALL NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB

  5. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE

  6. INSTALL 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

  7. INSTALL 2ND GEAR

  8. INSTALL NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)

  9. INSTALL NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB

  10. INSTALL NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)

  11. INSTALL 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL

  12. INSTALL 1ST GEAR BEARING INNER RACE

  13. INSTALL 1ST GEAR

  14. INSTALL OUTPUT SHAFT CENTER BEARING

  15. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE

  16. INSTALL 5TH GEAR

  17. INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE

  18. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE

  19. INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE

  20. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE

  21. INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE

  22. INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE

  23. INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE

Выходной Вал -- Повторная Сборка



1. INSTALL 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the needle roller bearing with gear oil and install it to the output shaft.



2. INSTALL 3RD GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the 3rd gear with gear oil and install it to the output shaft.



3. INSTALL NO. 1 SYNCHRONIZER RING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the No. 1 synchronizer ring with gear oil and install it to the 3rd gear.



4. INSTALL NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the hub sleeve with gear oil and install it to the clutch hub.

    Text in Illustration

    Front
    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Be sure to install the hub sleeve to the clutch hub in the correct direction.


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Install the 3 synchromesh shifting keys to the clutch hub with the 2 synchromesh shifting key springs.

    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Do not set both openings of the shifting key springs in the same position.


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using SST and a press, install the No. 2 clutch hub to the output shaft.

    SST
    09316-60011(09316-00021)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Select a clutch hub shaft snap ring that will allow minimal axial play.

    Standard clearance:
    0.10 mm (0.00394 in.) or less
    Standard Clutch Hub Shaft Snap Ring:
    Mark
    Thickness
    C-1
    1.75 to 1.80 mm (0.0689 to 0.0709 in.)
    D
    1.80 to 1.85 mm (0.0709 to 0.0728 in.)
    D-1
    1.85 to 1.90 mm (0.0728 to 0.0748 in.)
    E
    1.90 to 1.95 mm (0.0748 to 0.0768 in.)
    E-1
    1.95 to 2.00 mm (0.0768 to 0.0787 in.)
    F
    2.00 to 2.05 mm (0.0787 to 0.0807 in.)
    F-1
    2.05 to 2.10 mm (0.0807 to 0.0827 in.)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a snap ring expander, install the snap ring.



5. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a feeler gauge, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    3rd Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 2 synchronizer ring set.


6. INSTALL 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the needle roller bearing with gear oil and install it to the output shaft.



7. INSTALL 2ND GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the 2nd gear with gear oil and install it to the output shaft.



8. INSTALL NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the No. 2 synchronizer ring with gear oil and install it to the 2nd gear.



9. INSTALL NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the reverse gear with gear oil and install it to the clutch hub.

    Text in Illustration

    Front
    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Be sure to install the reverse gear to the clutch hub in the correct direction.


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Install the 3 synchromesh shifting keys to the clutch hub with the 2 synchromesh shifting key springs.

    ПРИМЕЧАНИЕ:
    Do not set both openings of the shifting key springs in the same position.


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using SST and a press, install the clutch hub to the output shaft.

    SST
    09316-60011


10. INSTALL NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the synchronizer ring with gear oil and install it to the No. 1 clutch hub.



11. INSTALL 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the lock ball with gear oil and install it to the output shaft.



12. INSTALL 1ST GEAR BEARING INNER RACE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the needle roller bearing with gear oil.

  1. Install the inner race and needle roller bearing to the 1st gear.

    Text in Illustration
    *1
    1st Gear Bearing Inner Race
    *2
    1st Gear Needle Roller Bearing
    *3
    1st Gear


13. INSTALL 1ST GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Coat the 1st gear with gear oil and install it to the output shaft.



14. INSTALL OUTPUT SHAFT CENTER BEARING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using SST and a press, install the center bearing to the output shaft.

    SST
    09316-60011(09316-00021)


15. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    1st Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.


16. INSTALL 5TH GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using SST and a press, install the 5th gear to the output shaft.

    SST
    09316-60011(09316-00021)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Select a snap ring that will allow minimal axial play.

    Standard clearance:
    0.10 mm (0.00394 in.) or less
    Standard Output Shaft Bearing Shaft Snap Ring:
    Mark
    Thickness
    A
    2.67 to 2.72 mm (0.1052 to 0.1070 in.)
    B
    2.73 to 2.78 mm (0.1075 to 0.1094 in.)
    C
    2.79 to 2.84 mm (0.1099 to 0.1118 in.)
    D
    2.85 to 2.90 mm (0.1123 to 0.1141 in.)
    E
    2.91 to 2.96 mm (0.1146 to 0.1165 in.)
    F
    2.97 to 3.02 mm (0.1170 to 0.1188 in.)
    G
    3.03 to 3.08 mm (0.1193 to 0.1212 in.)
    H
    3.09 to 3.14 mm (0.1217 to 0.1236 in.)
    J
    3.15 to 3.20 mm (0.1241 to 0.1259 in.)
    K
    3.21 to 3.26 mm (0.1264 to 0.1283 in.)
    L
    3.27 to 3.32 mm (0.1288 to 0.1307 in.)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a brass bar and hammer, tap on the snap ring.



17. INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.30 mm (0.00394 to 0.0118 in.)
    Text in Illustration
    *1
    5th Gear
    1. If the result is not as specified, replace the 5th gear.


18. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a feeler gauge, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    3rd Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 2 synchronizer ring set.


19. INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    2nd Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.


20. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    1st Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.


21. INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 3rd gear needle roller bearing.


22. INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 2nd gear needle roller bearing.


23. INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Повторная Сборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.009 to 0.056 mm (0.000355 to 0.00220 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 1st gear needle roller bearing.