Выходной Вал Разборка


  1. INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE

  2. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE

  3. INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE

  4. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE

  5. INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE

  6. INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE

  7. INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE

  8. REMOVE 1ST GEAR

  9. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)

  10. REMOVE 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL

  11. REMOVE 2ND GEAR

  12. REMOVE NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)

  13. REMOVE 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

  14. REMOVE NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB

  15. REMOVE 3RD GEAR

  16. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING

  17. REMOVE 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

  18. REMOVE NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB

Выходной Вал -- Разборка



1. INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.30 mm (0.00394 to 0.0118 in.)
    Text in Illustration
    *1
    5th Gear
    1. If the result is not as specified, replace the 5th gear.


2. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    1st Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.


3. INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    2nd Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.


4. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a feeler gauge, measure the thrust clearance.

    Standard clearance:
    0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
    Text in Illustration
    *1
    3rd Gear
    1. If the result is not as specified, replace the No. 2 synchronizer ring set.


5. INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.009 to 0.056 mm (0.000355 to 0.00220 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 1st gear needle roller bearing.


6. INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 2nd gear needle roller bearing.


7. INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a dial indicator, measure the radial clearance.

    Standard clearance:
    0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
    1. If the result is not as specified, replace the 3rd gear needle roller bearing.


8. REMOVE 1ST GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using 2 screwdrivers and a hammer, tap off the snap ring from the output shaft.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using SST and a press, remove the 5th gear, center bearing, 1st gear bearing inner race, 1st gear and 1st gear needle roller bearing from the output shaft.

    SST
    09527-10011


9. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)
  1. Remove the No. 1 synchronizer ring from the No. 1 clutch hub.



10. REMOVE 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a magnet hand, remove the lock ball.



11. REMOVE 2ND GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using SST and a press, remove the reverse gear, No. 1 transmission clutch hub, No. 1 synchronizer ring and 2nd gear.

    SST
    09950-00020


12. REMOVE NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Remove the No. 2 synchronizer ring from the 2nd gear.



13. REMOVE 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Remove the needle roller bearing from the output shaft.



14. REMOVE NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Remove the 2 synchromesh shifting key springs.

  1. Remove the reverse gear and 3 synchromesh shifting keys from the transmission clutch hub.

    Text in Illustration
    *1
    No. 1 Synchromesh Shifting Key Spring
    *2
    Reverse Gear
    *3
    No. 1 Synchromesh Shifting Key
    *4
    No. 1 Transmission Clutch Hub


15. REMOVE 3RD GEAR


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a snap ring expander, remove the snap ring from the output shaft.



    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Using a press, remove the No. 2 transmission clutch hub and 3rd gear.



16. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING



  1. Remove the No. 1 synchronizer ring from the 3rd gear.



17. REMOVE 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING
  1. Remove the needle roller bearing from the output shaft.



18. REMOVE NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB


    .Механическая Трансмиссия В Блоке С Главной Передачей G52F.Система Механической Трансмиссии.Выходной Вал  Разборка
  1. Remove the 2 synchromesh shifting key springs.

  1. Remove the transmission hub sleeve and 3 synchromesh shifting keys from the transmission clutch hub.

    Text in Illustration
    *1
    No. 2 Synchromesh Shifting Key Spring
    *2
    No. 2 Transmission Hub Sleeve
    *3
    No. 2 Synchromesh Shifting Key
    *4
    No. 2 Transmission Clutch Hub