Система Автоматической Трансмиссии Таблица Признаков Неисправностей. Corolla ZZE150

Трансмиссия. COROLLA, AURIS. ZZE150 ZRE151,152 NDE150
Автоматическая Трансмиссия U341E. COROLLA, AURIS. ZZE150 ZRE151,152 NDE150

Система Автоматической Трансмиссии -- Таблица Признаков Неисправностей


УКАЗАНИЕ:
  1. If a normal code is displayed during the diagnostic trouble code check although the trouble still occurs, check the electrical circuits for each symptom in the order given in the charts on the following pages and proceed to the page given for troubleshooting.
  2. The Matrix Chart is divided into 2 chapters.
  3. When the circuit on which mark *1 is attached is a malfunction, DTC could be output.
Chapter 1:
Refer to the table below when the trouble cause is considered to be electrical. If the instruction PROCEED TO NEXT CIRCUIT INSPECTION SHOWN IN PROBLEM SYMPTOMS TABLE is given in the flowchart of each circuit, inspect the suspected areas in descending order for each symptom. If the trouble still occurs even though there are no abnormalities in the inspections listed for the symptoms, check and replace the ECM.

1. Chapter 1: Electronic Circuit Matrix Chart:
Symptom
Suspected Area
See page
No up-shift (A particular gear, from 1st to 3rd gear, is not up-shifted)
ECM
Нажмите здесь
No up-shift (3rd to 4th)
Transmission control switch circuit*1
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
No down-shift (4th to 3rd)
Transmission control switch circuit*1
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
No down-shift (A particular gear, from 3rd to 1st gear, is not down-shifted)
ECM
Нажмите здесь
No lock-up or No lock-up off
Stop light switch circuit*1
Нажмите здесь
Engine coolant temp. sensor circuit*1 (for 2ZR-FE)
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
Shift point too high or too low
Throttle position sensor circuit*1 (for 2ZR-FE)
Нажмите здесь
Engine coolant temp. sensor circuit*1 (for 2ZR-FE)
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
Up-shift to 4th from 3rd while shift lever is 3 position
Transmission control switch circuit*1
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
Up-shift to 4th from 3rd while engine is cold
Engine coolant temp. sensor circuit*1 (for 2ZR-FE)
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
Harsh engagement (N to D)
ECM
Нажмите здесь
Harsh engagement (Lock-up)
ECM
Нажмите здесь
Harsh engagement (Any driving position)
ECM
Нажмите здесь
Poor acceleration
ECM
Нажмите здесь
Engine stalls when starting off or stopping
ECM
Нажмите здесь
No kick-down
ECM
Нажмите здесь
Malfunction in shifting
Park/neutral position switch circuit*1
Нажмите здесь
ECM
Нажмите здесь
УКАЗАНИЕ:
*1: When the circuit on which mark *1 is detective, a DTC may be output.

2. Chapter 2: On-Vehicle Repair and Off-Vehicle Repair.
Symptom
Suspected Area
See page
Vehicle does not move in any forward position and reverse position
Manual valve
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Planetary gear unit
Нажмите здесь
Forward clutch
Нажмите здесь
No. 2 one-way clutch
Нажмите здесь
Reverse clutch
Нажмите здесь
1st and reverse brake
Нажмите здесь
Vehicle does not move in R position
Manual valve
Нажмите здесь
Planetary gear unit
Нажмите здесь
Reverse Clutch
Нажмите здесь
1st and reverse brake
Нажмите здесь
No up-shift (1st to 2nd)
Valve body assembly
Нажмите здесь
2nd brake
Нажмите здесь
No. 1 one-way clutch
Нажмите здесь
No up-shift (2nd to 3rd)
Valve body assembly
Нажмите здесь
Direct clutch
Нажмите здесь
No up-shift (3rd to 4th)
Valve body assembly
Нажмите здесь
O/D and 2nd brake
Нажмите здесь
No down-shift (4th to 3rd)
Valve body assembly
Нажмите здесь
No down-shift (3rd to 2nd)
Valve body assembly
Нажмите здесь
No down-shift (2nd to 1st)
Valve body assembly
Нажмите здесь
No lock-up or No lock-up off
Shift solenoid valve SL circuit*1
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Torque converter clutch
Нажмите здесь
Harsh engagement (N to D)
Valve body assembly
Нажмите здесь
Forward clutch
Нажмите здесь
No. 2 one-way clutch
Нажмите здесь
Harsh engagement (N to R)
C3 accumulator
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Reverse clutch
Нажмите здесь
1st and reverse brake
Нажмите здесь
Harsh engagement (Lock-up)
Valve body assembly
Нажмите здесь
Torque converter clutch
Нажмите здесь
Harsh engagement (1st to 2nd)
B2 accumulator
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
2nd brake
Нажмите здесь
No. 1 one-way clutch
Нажмите здесь
Harsh engagement (2nd to 3rd)
C2 accumulator
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Direct clutch
Нажмите здесь
Harsh engagement (3rd to 4th)
Shift solenoid valve ST*1
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
O/D and 2nd brake
Нажмите здесь
Harsh engagement (4th to 3rd)
Valve body assembly
Нажмите здесь
Shift solenoid valve ST*1
Нажмите здесь
Harsh engagement (D, 2, L position)
Shift solenoid valve SLT circuit*1
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Slip or shudder (Forward position)
Valve body assembly
Нажмите здесь
Oil strainer
Нажмите здесь
Torque converter clutch
Нажмите здесь
Forward clutch
Нажмите здесь
Direct clutch
Нажмите здесь
O/D and 2nd brake
Нажмите здесь
2nd brake
Нажмите здесь
No. 1 one-way clutch
Нажмите здесь
No. 2 one-way clutch
Нажмите здесь
Slip or shudder (Reverse position)
Oil strainer
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Reverse clutch
Нажмите здесь
1st and reverse brake
Нажмите здесь
Slip or shudder (1st)
No. 2 one-way clutch
Нажмите здесь
Slip or shudder (2nd)
2nd brake
Нажмите здесь
No. 1 one-way clutch
Нажмите здесь
Slip or shudder (3rd)
Direct clutch
Нажмите здесь
Slip or shudder (4th)
O/D and 2nd brake
Нажмите здесь
Shift point too high or too low
Shift solenoid valve SLT circuit*1
Нажмите здесь
No engine braking (1st: L position)
Valve body assembly
Нажмите здесь
1st and reverse brake
Нажмите здесь
No engine braking (2nd: 2 position)
Valve body assembly
Нажмите здесь
O/D and 2nd brake
Нажмите здесь
No kick-down
Valve body assembly
Нажмите здесь
Poor acceleration (All position)
Shift solenoid valve SLT circuit*1
Нажмите здесь
Valve body assembly
Нажмите здесь
Torque converter clutch
Нажмите здесь
Large shift shock or engine stalls when starting off or stopping
Torque converter clutch
Нажмите здесь
Engine stalls when starting off or stopping
Shift solenoid valve SL circuit*1
Нажмите здесь