Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150 - МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F

INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE

INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE

INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE

INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE

INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE

INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE

INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE

REMOVE 1ST GEAR

REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)

REMOVE 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL

REMOVE 2ND GEAR

REMOVE NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)

REMOVE 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

REMOVE NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB

REMOVE 3RD GEAR

REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING

REMOVE 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

REMOVE NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB

ВЫХОДНОЙ ВАЛ - РАЗБОРКА

1. INSPECT 5TH GEAR THRUST CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.10 to 0.30 mm (0.00394 to 0.0118 in.)
Text in Illustration
*15th Gear
If the result is not as specified, replace the 5th gear.
2. INSPECT 1ST GEAR THRUST CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
Text in Illustration
*11st Gear
If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.
3. INSPECT 2ND GEAR THRUST CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the thrust clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
Text in Illustration
*12nd Gear
If the result is not as specified, replace the No. 1 synchronizer ring set.
4. INSPECT 3RD GEAR THRUST CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a feeler gauge, measure the thrust clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.10 to 0.25 mm (0.00394 to 0.00984 in.)
Text in Illustration
*13rd Gear
If the result is not as specified, replace the No. 2 synchronizer ring set.
5. INSPECT 1ST GEAR RADIAL CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the radial clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.009 to 0.056 mm (0.000355 to 0.00220 in.)
If the result is not as specified, replace the 1st gear needle roller bearing.
6. INSPECT 2ND GEAR RADIAL CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the radial clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
If the result is not as specified, replace the 2nd gear needle roller bearing.
7. INSPECT 3RD GEAR RADIAL CLEARANCE
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a dial indicator, measure the radial clearance.

  • Standard clearance:
  • 0.008 to 0.034 mm (0.000315 to 0.00133 in.)
If the result is not as specified, replace the 3rd gear needle roller bearing.
8. REMOVE 1ST GEAR
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using 2 screwdrivers and a hammer, tap off the snap ring from the output shaft.

Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using SST and a press, remove the 5th gear, center bearing, 1st gear bearing inner race, 1st gear and 1st gear needle roller bearing from the output shaft.

  • SST
  • 09527-10011
9. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING (for 1st Gear)

Remove the No. 1 synchronizer ring from the No. 1 clutch hub.

10. REMOVE 1ST GEAR BEARING INNER RACE LOCK BALL
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a magnet hand, remove the lock ball.

11. REMOVE 2ND GEAR
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using SST and a press, remove the reverse gear, No. 1 transmission clutch hub, No. 1 synchronizer ring and 2nd gear.

  • SST
  • 09950-00020
12. REMOVE NO. 2 SYNCHRONIZER RING (for 2nd Gear)
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Remove the No. 2 synchronizer ring from the 2nd gear.

13. REMOVE 2ND GEAR NEEDLE ROLLER BEARING
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Remove the needle roller bearing from the output shaft.

14. REMOVE NO. 1 TRANSMISSION CLUTCH HUB
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Remove the 2 synchromesh shifting key springs.

Remove the reverse gear and 3 synchromesh shifting keys from the transmission clutch hub.

Text in Illustration
*1No. 1 Synchromesh Shifting Key Spring
*2Reverse Gear
*3No. 1 Synchromesh Shifting Key
*4No. 1 Transmission Clutch Hub
15. REMOVE 3RD GEAR
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a snap ring expander, remove the snap ring from the output shaft.

Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Using a press, remove the No. 2 transmission clutch hub and 3rd gear.

16. REMOVE NO. 1 SYNCHRONIZER RING
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Remove the No. 1 synchronizer ring from the 3rd gear.

17. REMOVE 3RD GEAR NEEDLE ROLLER BEARING

Remove the needle roller bearing from the output shaft.

18. REMOVE NO. 2 TRANSMISSION CLUTCH HUB
Выходной Вал - Разборка. МЕХАНИЧЕСКАЯ ТРАНСМИССИЯ В БЛОКЕ С ГЛАВНОЙ ПЕРЕДАЧЕЙ G52F. Land Cruiser Prado GRJ150 TRJ150 TRJ155 KDJ150 TRJ155 LJ150

Remove the 2 synchromesh shifting key springs.

Remove the transmission hub sleeve and 3 synchromesh shifting keys from the transmission clutch hub.

Text in Illustration
*1No. 2 Synchromesh Shifting Key Spring
*2No. 2 Transmission Hub Sleeve
*3No. 2 Synchromesh Shifting Key
*4No. 2 Transmission Clutch Hub